♥♥♥Click Here♥♥♥

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Tuesday, January 18, 2011

I'm still remember...do you?




Hr ni aku sempat melawat ke kompleks Keningau selepas balik dr ofis, d mna sukan ex-skolah aku (SM. ST. Francis Xavier) diadakan...bermula dr hr Isnin lg...tujuan aku asal utk ke sana adalah ingin melawat anak buahku yg turut mengambil bahagian dlm acara lumba lari....

Apabila aku menjejakkan kakiku d kompleks itu...aku dapat merasakn satu perasaan yg tidak dapat aku ungkapkn...fuh~ingin saja air mataku menitis....bkn aku merasa kesedihan tetapi aku ingin menangis kegembiraan..aku rindu sgt2 suasana kompleks tu...terimbas kembali detik2 aku brsama rakan2 sekelas dan geng 'Super Junior'ku...huhuhu~

Pd masa tu wpun kami tidak mengikuti sebarang aktiviti sukan...kami ttp dtg,knonnya ingin memberi sokongn...'besa la,kmi kn pelajar contoh sfx'...ni la jwpn kami jika ada yg bertanya wat apa p kompleks klu stakat duduk2 jak....ada kebaikan juga dtg msa hr sukan tu...catatan kehadiran kmi cnfirm penuh...hehehe....aku ingat lg kawan2ku yg slalu brsamaku melepak d kompleks tu......miss so much every moment we've do it together fren...hihihi masa tu kta asyik bersorak utk rumah sukan masing2...ada yg sokong rumah merah,biru,kuning n hijau...tp kta tidak sedar sebenarnya kta duduk d tmpat rumah sukan rumah biru masa tu...hehehehe XD aku tidak malu,sbb aku mmg ahli rumah biru...hahaha~ klu kta bosan menunggu sukan yg tidak d minati (lontar peluru...sbb tmpt duduk kmi jauh dr padang...so,kmi x ambil pduli psl prtndingan tu..cnfirm x npk pun...hehe), kta akan membaca buku komik n majala yg bru d bw dr rmh...klu tidak pun kmi bermain telefon kwn,psg lgu mp3...klu tidak pun kmi mengarut nta apa2 ja supaya kmi x kebosanan...huhu~ sbb klu mau kuar dr kawasan kompleks x ble...kna jaga pintu pagar kompleks ni oleh pengawas..mau p kantin pun x ble...masa rehat jak kmi d benarkn kluar dr kompleks (jam12tgh hr - 2 ptg)...time tu la kmi ska p taman Mahathir...kmu ingat lg tmpt tu?d situ la kta selalu berebut mau pili basikal..rm2 1 jam....hehehe bestnya dpt keliling taman tu dgn basikal...love it sooooo much...prnah kta sewa basikal tp kta kongsi2 ja..yg x dpt tunggang basikal tu,p main ayunan n jongkang-jongkit....kta bermain mngalahkan bdk skolah rendah...pdhal kta da skolah mnengah masa tu... ^_^ ada kalanya kmi ada juga terlibat jd pnjaga la knun,ada yg jd ahli pbsm, scout, kadet polis,st. john n kadet bomba...tu pun klu kmi rajin la...hahaha...sbb tkut muka terbakar berdiri d tgh padang lama2.... :p

Td aku sempat bersalaman dgn guru kelas aku (4-5 Emerald), Tc. Norsiah...lama da tak jumpa...dia tmbah kiut skrg...hehehe...smpat juga dia brtanya kabarku...tp aku tba2 mnjadi gagap..huhu..mungkin sbb aku trlalu gmbira berjumpa dgnnya td...hihihi~ dia la cikgu favorite aku kat sekolah...d kelas dia suka bg motivasi...dgn kata-kata motivasinya,aku brtmbah smgt utk belajar...tiba2 aku tringat kata-katanya...'klu ingin brjaya,doa restu ibu bapa itu penting...tnpa restu ibu bapa...belajar setinggi mna pun tidak brmakna' terima kasi cikgu.... ^_^






No comments:

Post a Comment

MinChun_Wonderland Copyright © 2011 fully designed by Shafinas