♥♥♥Click Here♥♥♥

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Tuesday, January 18, 2011

~Into the New World~ (Post-Mortem...part 1)


Sudah beberapa hari mereka tgl d rmh UG. Walaupun ini la kali pertama mereka tinggal d luar kampus dan menanggung segala perbelanjaan rumah sendiri tapi mereka berusaha utk menyesuaikan diri mereka dgn cara kehidupan mereka skrg.

Kampus SM...

‘Wei...tu bkn Jessica ka?’ tnya Tiffany. YooNa, SooYoung, HyoYeon dan SeoHyun melihat ke arah yg ditunjukkan oleh Tiffany. HyoYeon menjawab. ‘Dia la tu...’

‘Hai...mna TaeYeon n Yuri?’ tanya Jessica.

‘Yuri ikut TaeYeon p bilik pensyarah ambil jadual waktu yg baru...’ jawab YooNa. Memandangkan TaeYeon ada la pnolong ketua kelas, maka dia bertanggungjwb ttg hal ehwal kelas.

‘Jessica,d mna la ko tgl skrg?’ tnya SeoHyun.

‘D perumahan S...sempitnya tmpat tu,da la roomate aku 2org tu x berngam...aku jak jd org tgh dorg 2 tu...tidak selesa aku rasa...aku mau cri tmpat lain la...tmpat kmu pnuh da ka?’ kata Jessica.

‘Kmi ada 10 org da d rmh UG...klu ko mau msuk ble juga,sbb rmh tu besar...muat lg klu ko mau msuk,kurg juga tanggungan byrn sewa rmh yg kmi mau tanggung...TaeYeon tidak kisah,lgpun kita 1 kelas juga kn...’ kata Tiffany.

‘Btul ni...ptg ni aku kemas brg2 aku p rmh kmu...okay...tQ’ kata Jessica kegembiraan.

Ahli rumah sewa UG bertambah mnjadi 12 org kerana Jessica dan romatenya,Nicole pindah masuk ke rumah itu. Kebetulan roomate Jessica adalah roomate kpd SeoHyun semasa semester 1. Jd mereka selesa tgl bersama.

Nicole

Sdh sebulan mereka tgl bersama-sama. Mereka sdh lali dgn persekitaran dan cara hidup yg baru. Jika mereka d rumah sendiri d kg,mereka tidak perlu risau ttg kegunaan elektrik dan air kerana bkn mereka yg akan membyr semua bil-bil tersebut. Tetapi memandangkn mereka sdh tgl berasingan drpd ibu bapa,terpaksa la mereka berjimat cermat. Tiba-tiba muncul pula tagline bg ahli rmh UG iaitu ‘biar mkn ikan kering jak d rumah...yg penting GAYA’....hahaha XD

Namun, walaupun pd dasarnya smua ahli rmh UG gembira tetapi ttp timbul ketidakpuashatian d hati masing2. Pd satu malam mereka bertekad utk membuat post-mortem.

Nicole memulakn. ‘Sesiapa yg mau mulakn dulu...ckp la skrg,skrg jak pluang kta mau luahkan apa yg trpendam dlm ati masing2’ katanya. ‘SeoHyun?’

SeoHyun terkejut. ‘Ha...erm..kmu la dlu,aku blakang2 bru ckp...k...hehe’ kata SeoHyun takut2.

‘Klu kmu ada yg x puas ati psl mknn ka...tmpat tdo ka...ckp ja...x payah sembunyi2 lg...kta tgl lma d cni...bkn sehari dua ja..’ kata HyoYeon.

‘Ok la...biar aku ckp dlu...erm,aku xda apa yg tidak puas ati..tp satu ja aku x tahan bila kmu ketawa kuat masa tgk wyg...trutamanya wyg korea’ kata Yuri. ‘Bkn apa la kn...tp mengganggu org lain...risau juga klu jiran sblh mara kta nnt’



SeoHyun terasa. ‘Hehe...sori’ terasa panas pipi SeoHyun ketika itu kerana malu.

Imbas kembali...(beberapa hr sblmnya)

‘Tiffany,jom kta tgk wyg korea ‘You’re Beautiful’...’ ajak SeoHyun.

‘Orait...jom la...aku wat air dlu’ kata Tiffany.

YooNa yg sdg bermain game d laptopnya terhenti skejap. ‘Wei...aku pun mau tgk juga...’

SeoHyun suda sedia utk menekan butang ‘play’ d laptopnya. ‘Ok...aku tekan play k..’ katanya. Tiba2 ada yg dtg menyelit d antara mereka.

‘Hehe...’ sengih HyoYeon.

Apabila ada part yg melucukan,mereka akan ketawa sekuat2nya. YooNa yg x dpt menahan tawanya mnutup mulutnya dgn bantal. Tiffany pula ketawa terlalu nyaring drpd smua d situ. Manakala HyoYeon apabila ketawa secara spontan tangannya akan memukul sesiapa sahaja yg ada d depannya. SeoHyun pula hnya mampu menutup mulutnya dgn tangan tp tidak juga dpt mengurangkn volume suaranya ketawa.



Yuri yg bru turun dr tingkat atas hnya memandang mereka dgn wajah kehairanan. ‘Ish...ish...ish..’ katanya. Yg lain hnya senyum memandang Yuri.

Wyg trsebut tidak hbis pd hari tu. Maka mereka brcdg utk menontonnya pd malam hr Jumaat memandangkn hr keesokannya cuti. Pd mlm tu, Tiffany,SeoHyun dan YooNa tdo d studyroom kerana ingin menonton wyg korea yg x hbis. HyoYeon pula tidak mnyertai mereka pd mlm tu kerana dia tdo awl. Yuri pula tidak ada d rmh, dia besanya akan blk ke kg setiap hujung mgu.

SeoHyun, Tiffany n YooNa menonton wyg tersebut sehingga lewat mlm. Jam suda menunjukkan jam1 pg. Tp mereka masi meneruskn menonton wyg itu. Jam 3 pg baru la mereka berhenti mnonton kerana terlalu mngantuk.

Keesokan paginya, Nicole memberitahu yg smlm dia terdengar ketukan dr rumah sebelah. Dia mengandaikan jiran mereka mara kerana YooNa, SeoHyun dan Tiffany membuat bising smlm sehingga jam3 pg.

‘Ok...sori,aku tau aku la paling kuat ktawa...nnt kmi berusaha la kasi kurg volume klu mau ketawa...’ kata Tiffany.

‘Ada sepa2 lg? tnya TaeYeon.

‘Biar aku la ckp k...’ kata SeoHyun. ‘ble ka klu kta bljar sama2...aku rasa kta nie mcm bljar masing2...prnh hr tu aku mnta ajar smthing dgn kmu...tp kmu cbuk wat bnda lain...aku mngaku la aku cpt terasa,tp aku mnta tolong sgt2...aku ni selalu lemah dlm subjek tertentu..’ katanya. ‘Tu ja la aku rsa aku x puas ati selama aku tgl d cni...’ smbung SeoHyun smbil tersenyum.

‘Aku ada mau luahkn...’ kata Nicole. Semua yg ada d situ memalingkan pandangan ke arah Nicole. ‘Aku rasa pelik,knp Jessica n SooYoung selalu sama2...mcm ada sesuatu yg dorg x puas ati psl aku...aku rsa,aku mcm x wujud jak d rmh ni...aku tau la aku ni bkn sepa2 d rmh ni...baik kmu dua terus terang ja la...x payah sembunyi2 lg....'

SooYoung n Jessica terkejut. 'Apa yg kmi sembunyikan?' tnya Jessica.


Akan bersambung....



No comments:

Post a Comment

MinChun_Wonderland Copyright © 2011 fully designed by Shafinas