♥♥♥Click Here♥♥♥

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Sunday, January 23, 2011

~Into the New World~ (Post-Mortem...part 2)



Hampir stengah jam post-mortem ahli rumah UG d mulakan. Masing-masing diam, hanya mendengar luahan hati Nicole. Timbul perasaan tidak senang d hati masing-masing. Mereka bimbang jika perbincangan mereka pd mlm itu akan bertukar mnjadi pergaduhan.

‘Satu hal aku tidak puas ati...knp Jessica n SooYoung asyik berkurung d masteroom?jarang aku npk dorg nie sma2 blajar d tingkat bwh...tiba2 aku rasa curiga ni..kn kita 1 klas juga,knp mau blajar sndiri2’ kata SeoHyun. Perasaannya kini berbaur tkut kerana dia tkut jika kata2nya menyinggung perasaan Jessica n SooYoung.

 ‘Selama kta tgl bersama ni,aku sedar ada smthing yg tidak kena...aku dpt rasa tu..klu kmu tidak suka aku d sini,ckp ja...jgn ckap blakang’ kata Nicole. ‘Aku tau kmu tidak selesa teman lelaki TaeYeon dtg rmh...tp kmu jgn lupa dia byk membantu kta selama kta tgl d rmh ni,msa mencari rmh sewa pun dia ada kn..’ sambung Nicole lg.

‘Masa kmi brdua d atas kmi tiada ckp apa2 pun psl ko atau sepa pun...kmi study ja d atas tu...aku rasa ko sala faham ja ni’ kata SooYoung.

‘Ok la...klu kmu mau kmi blajar d bwh...kmi blajar d bwh spya x timbul sala faham’ kata Jessica.




‘Bkn tu yg aku mau...aku mau kmu trus terang ja apa yg kmu tidak puas ati sma aku...Jessica,aku sedar perubahan ko bru2 ni...setiap kali bercerita, skali aku tnya...sepatah ko jwb’ kata Nicole. ‘Ko mcm mau mngelak ja dr aku’ sambungnya lg.


Imbas kembali...(sehari sblm)

Semua ahli rmh UG berada d tingkat bwh utk mkn mlm. Pd mlm itu Nicole menyediakan mkn mlm bersama HyoYeon dan YooNa. Nicole tidak pakar dlm bidang msak memasak wpun kursus yg d ambil d kampus SM ialah hotel n katering. Wlaubgaimanapun Nicole tetap cuba wat yg trbaik.

Selepas slesai mkn mlm,mereka membersihkn meja mkn dan smua kembali naik ke tingkat atas kecuali Nicole, HyoYeon dan YooNa.

Nicole biasanya selepas mkn, dia akan menghidupkan komputernya utk membuat assignment. Sejak beberapa hari ni dia selalu mnyendiri. Pd stiap mlm YooNa dan HyoYeon akn belajar brsama2 d meja mkn. Nicole pula hnya belajar sendiri d lantai. HyoYeon dan YooNa tidak ambil kisah ttg itu kerana mereka phm yg kursus yg d ambil oleh Nicole berlainan dr ahli rmh UG yg lain iaitu kursus pengajian perniagaan.

Setelah Nicole penat membuat assignment, dia menuju ke dapur utk membancuh air Nescafe lalu duduk bersama-sama dgn HyoYeon dan YooNa d meja mkn. SeoHyun kbetulan turun ke bawah dan terus duduk bersebelahan dgn YooNa kerana tertarik dgn video muzik yg d psg oleh YooNa d laptopnya.




Sambil duduk d meja mkn,mereka berbual2. SeoHyun, HyoYeon dan YooNa hnya mendgr luahan hati Nicole.

‘Baik kta wat post-mortem ja la...mna tau ble selesai mslh kmu ni’ kata SeoHyun. Sblm ini SeoHyun prnah mencadangkn perkara ini kpd SooYoung. Tetapi... ‘Biasanya, klu wat post-mortem tidak smestinya berakhir dgn baik...nnt ada yg terasa hati,mcm lain la sdh rasanya..bkn tmbah baik tp makin teruk pla’ kata SooYoung. Cdgn SeoHyun d bantah oleh SooYoung. Wlaubgaimanapun SeoHyun tetap mahu post-mortem d wat. Dia tidak mahu kwn2nya hnya ckp blakang saja,nnt tmbh dosa ja. Lgpun SeoHyun sdh mnganggap mereka smua adalah kakak2nya sendiri.

‘Tidak apa2 ka klu kta wat post-mortem?’ tanya YooNa.

‘Aku mna2 ja...susa juga klu masing2 pendam rasa tidak puas ati masing2’ kata HyoYeon.

‘Ok...kta wat bsok la,kta kumpul dorg smua d meja mkn ni’ cadang Nicole.

Masa post-mortem...

‘Btul Nicole...aku tiada pun ckp apa2 psl ko d blakang..mungkin ko terasa dgn cara aku wat krja d dapur..msti ko terasa aku mara ko sbb aku selalu hempas brg klu kemas dapur’ mata Jessica mula kemerahan.

SooYoung hnya mendiamkn diri d kerusinya.

TaeYeon mula teresak-esak. ‘Jgn la kmu brgaduh...kmu mara la aku,tp bkn teman lelaki aku...klu ada apa2 bgtau ja depan2...aku minta maaf la klu aku selalu bw dia p cni’ kata TaeYeon sambil menangis. HyoYeon cuba menenangkan TaeYeon.


Jessica mula berdiri dan terus menuju ke tangga utk ke tingkat atas. Selepas beberapa saat,kedengaran pintu d hempas. Tiffany berdiri dan menuju ke tingkat atas utk memujuk Jessica. SooYoung pula mengekori Tiffany.

Tiba2 TaeYeon rasa sesak nafas. Tubuhnya mula berpeluh. HyoYeon memegang tangan TaeYeon. Sejuk. TaeYeon memegang dadanya. Yuri dan Nicole menolong HyoYeon mengangkat TaeYeon dan membaringkan TaeYeon d atas tikar. YooNa segera mengambil bantal dan memberikannya kpd Nicole. Kepala TaeYeon d baringkan d atas bantal trsebut.

Beberapa saat kemudian TaeYeon rasa ingin muntah. SeoHyun berlari menuju ke tandas dan mengambil baldi. Baldi trsebut d dekatkan kpd TaeYeon supaya memudahkannya muntah ke dalam baldi tersebut. HyoYeon mengambil minyak panas dan d sapukn ke kepala Taeyeon. Tidak cukup dgn itu, Nicole mengambil minyak panas drpd HyoYeon dan menyapukannya d dada TaeYeon.



Yuri mula merasa cemas lalu mengambil telefon bimbitnya dan mendail nombor fon teman lelaki TaeYeon.

‘Apa katanya?’ tnya HyoYeon.

‘Kejap lg dia smpai...dia d rmh pakciknya skrg’ jawab Yuri.

5 minit kemudian...

‘Aaaaaaaaaa!!!!!!’ kedengaran teriakan drpd tingkat atas.

‘Hee~apa lg ni?’ kata Yuri kerisauan. Yuri terus berlari menuju ke tingkat atas.

Akan bersambung...




No comments:

Post a Comment

MinChun_Wonderland Copyright © 2011 fully designed by Shafinas